Menu

Use this environment for content changes

Warning: Please do not use this environment for content changes

Hulp & Support

Hoe verloopt de levering van mijn toestel of simkaart ?

Afhankelijk van je online bestelling, zijn er verschillende procedures voor levering:

  • Je hebt online een herlaadkaart besteld:
  1. Levering van je simkaart

    Wij sturen je nieuwe simkaart binnen 2 werkdagen op met bpost. De brief die we meesturen bevat instructies om de kaart te herladen. Je nieuwe simkaart is standaard compatibel met verschillende toestellen (standaard / nano / micro simkaart).

  2. Je simkaart activeren

    Je simkaart na ontvangst activeren? Steek je nieuwe simkaart in je gsm, voer je pincode in en je kan meteen beginnen te bellen, sms’en of surfen.

    Wil je je huidige gsm-nummer behouden? Klik hier

  3. Je simkaart herladen

    Herlaad je kaart om verder te kunnen bellen, sms'en, surfen en vooral genieten van de extra bonusvoordelen bij elke herlaadbeurt. Voor alle informatie over herladen, klik hier.

 

  • Je hebt online een abonnement besteld:

Voor nieuwe Orange-klanten:

  1. Levering van je simkaart

    Je ontvangt binnen 2 werkdagen je nieuwe simkaart via bpost. Om veiligheidsredenen is je nieuwe simkaart nog niet geactiveerd.

  2. Je simkaart activeren

    Wacht eerst tot het signaal van je vorige operator wegvalt vooraleer je je Orange-simkaart insteekt .Om je simkaart te activeren, surf naar www.orange.be/activeren. Je abonnement wordt geactiveerd binnen 24 uur.

Voor bestaande Tempo-klanten van Orange:

Je nieuwe abonnement wordt binnen 24 uur automatisch geactiveerd op je huidige simkaart. Wij informeren je per sms zodra je kaart actief is.

 

Voor bestaande Orange-klanten:

Je hebt geen nieuwe simkaart nodig. Je online tariefwijziging wordt automatisch geactiveerd. We houden je op de hoogte zodra je nieuw tariefplan actief is.

  • Je hebt een abonnement met smartphone besteld

Goed om weten: Je kan alleen abonnement met smartphone bestellen indien je beschikt over een bestaande Orange-nummer

Je bent nog geen Orange-klant

  1. Levering van je simkaart
  2. Binnen de 2 werkdagen ontvang je je simkaart en smartphone. Om veiligheidsredenen hebben we je simkaart nog niet geactiveerd.

  3. Activering van je simkaart
  4. Activeer je kaart op www.orange.be/activeren en volg de instructies op deze webpagina. Je sim-kaart is binnen het 24 uur klaar voor gebruik.

    Als deze tweede stap (simkaartactivering) niet binnen de 5 dagen na je bestelling geactiveerd is, wordt je simkaart automatisch geactiveerd.

Je bent reeds een Orange-klant

Je hoeft helemaal niets doen. Je abonnement wordt automatisch aangepast en je smartphone wordt binnen de 2 werkdagen bij je afgeleverd.

 

  • Je hebt online een gsm (zonder abonnement), een smart object of accessoire besteld:

Alle bestellingen vóór 19 uur, worden de dag nadien geleverd door bpost, ongeacht of je kiest voor levering bij je thuis of voor afhalen van je pakket in een bpost afhaalpunt.

Goed om te weten: bpost levert ook op zaterdag. Enkel de bestellingen in het weekend worden pas op dinsdag geleverd.

Heb je gekozen voor een thuislevering en was je afwezig? Dan laat bpost een bericht in je brievenbus achter met de nodige informatie om je pakje op te halen. Je kan om een tweede levering vragen of je pakje zelf ophalen in het aangegeven postkantoor of PostPunt.

Heb je ervoor gekozen om zelf je pakket af te halen bij bpost? Hou hier dan rekening mee:

Bpost afhaalpunt (bpack@bpost)

  • Afhalen kan tijdens de openingsuren van het afhaalpunt. Je vindt deze terug op de website van bpost.
  • Je hebt 15 dagen de tijd om je bestelling in het afhaalpunt op te pikken. Daarna gaat deze terug naar ons centraal magazijn.
  • Vergeet niet om je identiteitskaart mee te nemen en de bevestigingsmail of –sms

Bpost pakjesautomaat

  • Afhalen kan 24/24 en 7/7, wanneer het jou best uitkomt
  • Je hebt 5 dagen de tijd om je bestelling op te pikken
  • In je bevestigingsmail van bpost wordt een unieke code vermeld. Deze heb je nodig om toegang te krijgen tot de pakjesautomaat.

Voor de garantie van je gsm is het belangrijk dat je de bevestigingsmail van je bestelling en je leveringsbon goed bewaart omdat die gevraagd zullen worden in geval van schade en herstel.

Als je een btw-nummer in het formulier hebt opgegeven, ontvang je per post een factuur aan het einde van de maand die volgt op de levering van je toestel.

Indien je simkaart niet meer compatibel is met je nieuwe gsm:

Je hoeft enkel een nieuwe simkaart te bestellen. Je vindt hier alle informatie over het bestellen van een nieuwe simkaart en de verschillende formaten.

Alle informatie omtrent de eSIM, kan je hier lezen.

 

Ontdek onze smartphones en abonnementen

Heeft deze pagina je verder geholpen?
Een beetje hulp nodig?

Nog meer mogelijkheden