Je herlaadkaart identificeren
Je identificeren als nieuwe klant
De wet ging in voege op 16 december 2016. Vanaf dan ben je verplicht je te identificeren bij aankoop van een nieuwe Orange-herlaadkaart. De wet over de identificatie van herlaadkaarten voorziet dat je je moet identificeren met een geldig identiteitsdocument wanneer je een nieuwe herlaadkaart koopt. Zolang je je niet geïdentificeerd hebt, kan je de kaart niet gebruiken. Je kan dus geen oproepen doen of ontvangen, geen sms'en sturen of ontvangen, en je kan niet surfen.
Meer info over hoe je je kan identificeren lees je hier.
Wat als je al een herlaadkaart geregistreerd hebt via online herladen of als je een herlaadkaart kocht op de Orange-webshop?
De wet op de registratie van herlaadkaarten bepaalt dat de registratie 18 maanden geldig is wanneer de identificatie gebeurde via online herladen of bij aankoop op de Orange-webshop.
Dit betekent dat je je herlaadkaart opnieuw moet identificeren. We vragen om dit te doen enkele maanden voor het einde van de geldigheidsperiode van 18 maanden. Dit kan via een nieuwe online herlaadbeurt of via één van de volgende mogelijkheden.
Kies één van deze methodes om je identificatie definitief te registreren in onze systemen:
- In een Orange-shop met je identiteitsbewijs
- Op je pc met je elektronische identiteitskaart, kaartlezer en pincode
Welke document(en) heb ik nodig om geïdentificeerd te worden ?
Wij identificeren je aan de hand van één van de volgende documenten:
-
een Belgische identiteitskaart
-
een identiteitskaart van een lidstaat van de Europese Unie
-
een Belgische elektronische kaart voor buitenlanders
-
een internationaal paspoort
-
een officieel document dat, tijdelijk, één van de hierboven genoemde documenten vervangt dat werd verloren of gestolen, op voorwaarde dat het identificatiedocument origineel, leesbaar en geldig is
Ook herlaadkaarten die gebruikt worden in toestellen zoals bijvoorbeeld een alarmsysteem, moeten zich voor 6 juni 2017 identificeren.
De wetgeving bepaalt dat je je moet identificeren telkens Orange je dat vraagt. Het is mogelijk dat we je vragen je opnieuw te identificeren omdat we een anomalie gevonden hebben in verband met je bestaande identificatie.
Wat moet je doen wanneer je verhuist of een nieuwe identiteitskaart krijgt?
Je hoeft je niet opnieuw te registreren, je identificatie blijft geldig.
Wat met een herlaadkaart die gebruikt wordt in een toestel zoals een alarmsysteem?
Voordat je de herlaadkaart in het alarmsysteem plaatst, moet deze geregistreerd zijn.