Menu

Use this environment for content changes

Warning: Please do not use this environment for content changes

Hulp & Support

Hoe voorkom ik buiten bundel te gaan?

Begrijp je niet waarom je een buiten bundel hebt op je factuur, dat leggen we hier uit. Onaangename verrassingen op je factuur beu, laten we meteen aan de slag gaan:

Zijn je premium betaaldiensten geblokkeerd?

Je kan premium nummers (070x of 090x) blokkeren en alle of bepaalde premium sms'en blokkeren. Hier leggen we uit hoe je dat kan doen.

Zijn de multimedia-aankopen geblokkeerd?

Je kan de multimedia-aankopen zelf activeren of desactiveren in de My Orange-app (“Mijn producten beheren” en “Opties beheren”) of Klantenzone (“Mijn producten” en “Opties beheren”).
Opgelet: dit blokkeert ook het nummer 4411 voor parkings.

Wil je geen internationale oproepen uitvoeren of niet betalen voor inkomende oproepen wanneer je in het buitenland bent?

Je kan uitgaande internationale oproepen en inkomende oproepen wanneer je in het buitenland bent, blokkeren. Bel onze medewerkers op het gratis nummer 5000.

Hou je notificaties in de gaten

Je ontvangt sms-meldingen wanneer je 100 % van je volume hebt verbruikt, alsook wanneer je factuur een bepaald bedrag bereikt buiten bundel. Deze dienst is gratis. Voor je surfvolume ontvang je een sms wanneer je 80% en 100 % van je bundel hebt verbruikt. Je loopt dus geen enkel risico dat je het volume voor internetverbruik overschrijdt.

Hou je budget onder controle met National Data Control

Je hebt te allen tijde de keuze om het gebruik van je mobiele internet te blokkeren of niet wanneer je het surfvolume inbegrepen in je abonnement hebt bereikt. Deze keuze kan worden aangepast in de My Orange-app (“Mijn producten beheren” en “Opties beheren”) of Klantenzone (“Mijn producten” en “Opties beheren”). Deze optie is alleen van toepassing in België. Je keuze om je mobiele internet te blokkeren of niet wordt de volgende maanden bewaard.

Deze optie is alleen beschikbaar voor de Go-abonnementen. 

Voor de Orange Mobile abonnementen, the throttling is in het abonnement inbegrepen. Zodra je inbegrepen surfvolume helemaal is opgebruikt, wordt je snelheid verlaagd naar 512 kbps, en dat tot aan je volgende factuurperiode. Om weer aan volle snelheid te surfen, kan je een surfherlaadbeurt van 5 of 15 GB aankopen.

Wil je geen data buiten bundel verbruiken in het buitenland?

Dankzij Travel Data Control kan je een surflimiet buiten bundel blokkeren of wijzigen (0€ instellen voor een volledige blokkering). Je past de limiet zelf aan in de My Orange-app (“Mijn producten beheren” en “Opties beheren”) of Klantenzone (“Mijn producten” en “Opties beheren”), met uitzondering van Orange Mobile Child, waar de limiet is ingesteld op 0€/maand en dit kan niet gewijzigd worden.

Heb je niet voldoende data voor deze maand?

Het is altijd mogelijk om een data reload te activeren om zo te vermijden dat je buiten je bundel moet betalen. Je kan een Data Reload of een pas zelf activeren in de My Orange-app. (“Mijn producten beheren” en “Opties beheren”) of Klantenzone (“Mijn producten” en  “Opties beheren”).

Personal Check-up

Verbruik je telkens meer dan wat reeds is inbegrepen in je abonnement? Dan wordt het hoog tijd om een Personal Check-up uit te voeren in je Klantenzone . Wij raden je een abonnement aan dat het best aan je verbruik is aangepast en dat aan zeer voordelige prijzen.

Heeft deze pagina je verder geholpen?
Een beetje hulp nodig?

Nog meer mogelijkheden