Menu
Hulp & Support

Ik verhuis. Welke stappen moet ik ondernemen?

Hoe plan ik mijn verhuis in?

Verhuizen is een heel avontuur! Om het gemakkelijker te maken, kan je je verhuis op elk moment organiseren via je klantenzone in de rubriek "Mijn Producten" (internet). Het is eenvoudig, snel en gebruiksvriendelijk! Dien je aanvraag minimaal 3 weken voor de verhuisdag in, en binnen 2 werkdagen ontvang je een bevestigingsmail met de datum van het bezoek van onze Orange-technicus.

Verhuizen via je klantenzone

 

1. Je aansluiting op het kabelnetwerk controleren

Is je nieuwe woning nog niet aangesloten op het kabelnetwerk?

Contacteer ons dan ten laatste 6 weken voor de verhuisdatum.

 

Wat als de mobiele netwerkdekking in mijn nieuwe woning niet optimaal is?

De dag van installatie op je nieuwe adres zal onze technicus de kwaliteit van het mobiele netwerk nakijken. Indien nodig zal hij een mobiele netwerkversterker (Femtocell) installeren. Dit apparaat versterkt het Orange-netwerk zodat maximum 4 personen met een Orange-abonnement hier gebruik van kunnen maken. Op die manier kan je zonder zorgen binnen sms'en en bellen. Bovendien is dit helemaal gratis!

Test je netwerkdekking

 

2.Je installatie voorbereiden

Wat moet ik meenemen tijdens mijn verhuis?

Op de dag van de verhuis zorg je ervoor dat je de tv-decoder, modem, voedingskabels, afstandsbediening en coax-, hdmi en utp-kabels meeneemt. Vergeet de Powerline- of Fixed Phone-adapter niet als je hier gebruik van maakt. Je hoeft enkel de netwerkverdeler achter te laten.

Bekijk de apparatuurlijst

 

Kan ik mijn afspraak wijzigen?

Kies een datum en tijdstip die jou het best passen. Je kan inloggen met de persoonlijke code die je via sms hebt ontvangen, of wordt die vermeld in de bevestigingsmail van je afspraak.

Mijn afspraak aanpassen

 

Goed om weten

  • Zorg dat er op het moment van de afspraak een meerderjarige persoon aanwezig is.
  • Afspraken tussen 17 en 20 uur of op zaterdag kosten je 30 €.
  • Niet nagekomen afspraak: 59 €.
    Dit bedrag wordt je aangerekend indien je de afspraak minder dan een dag op voorhand wijzigt of annuleert, namelijk na 12 uur de dag voor de afspraak of indien je niet aanwezig bent op het tijdstip van de afspraak.

Kan ik de Love-pack van de vorige eigenaar overnemen of overdragen aan een nieuwe bewoner?

Je kan de love-pack of bepaalde diensten (internet, tv en vaste telefonie) overnemen en overdragen via ons online formulier.

Je Love-pack overdragen


Heb je enkel een mobiel abonnement?

Dan hoef je enkel je factuuradres te veranderen in je Klantenzone: ‘Mijn profiel’ > klik op het tandwieltje > 'Factuuradres'

Naar mijn Klantenzone

Heeft deze pagina je verder geholpen?
Een beetje hulp nodig?

Nog meer mogelijkheden