Hoe wijzig ik mijn tariefplan (met smartphone)?
Mijn abonnement aanpassen
Wat verandert er voor me als ik kies voor een Orange Mobile abonnement?
Lees meer over mogelijke wijzigingen van je opties en vergelijk je huidige abonnement met onze nieuwe Orange Mobile-tariefplannen voor nog meer voordelen!
Hoe wijzig ik zelf mijn abonnement?
1. Via de Klantenzone
- Klik op 'Klantenzone' in het algemene menu
- Log je in
- Klik op ‘Tarief en opties’: en selecteer het nummer waaraan je smartphone gekoppeld is
- klik op ‘Tariefplan wijzigen’
- Volg de resterende instructies
2. In de My Orange-app
- Open de My Orange-app op je smartphone of download de app indien je dat nog niet hebt gedaan
- Kies in het menu 'Tarief en opties'
- Klik op 'Tariefplan wijzigen'
- Volg de resterende instructies
3. In onze webshop
- Kiest het abonnement afgestemd op jouw behoeften
- Klik op 'Bestellen'
- Vul het nummer in waarvan je het abonnement wenst te wijzigen. Indien je beschikt over een bestaande Orange-nummer, zal je gevraagd worden om je te identificeren. De tariefwijziging wordt uitgevoerd in enkele ogenblikken.
Goed om te weten
- Indien je abonnement niet kan worden gewijzigd (bv. abonnement met verbintenis), zullen we je hiervan op de hoogte brengen.
- Wanneer je tariefwijziging wel wordt aanvaard, zal de wijziging binnen enkele ogenblikken plaatsvinden. We raden je aan om je mobiele telefoon uit en weer aan te zetten, omdat de tariefwijziging kan leiden tot een tijdelijke onderbreking van de netwerkverbinding.
- Je kunt je abonnement maximaal één keer per maand veranderen.
Kan ik de optie Smart Data of Smart Deal met verbintenis wijzigen?
Gedurende de getrouwheidsperiode (24 maanden) is het niet mogelijk om een Smart Data- of Smart Deal optie te wijzigen.
Echter, abonnement wijzigen is uiteraard mogelijk, onder bepaalde voorwaarden.
Je kan steeds kiezen voor een hoger tariefplan, maar ook voor een lager tariefplan dan je huidige. Je optie Smart Data (als van toepassing) verandert niet.
Bijvoorbeeld: als je een Orange Mobile Medium-abonnement hebt met een Smart Data-optie van 500 MB , kan je overstappen naar Orange Mobile Small of Large. Wat je ook kiest, je behoudt je Smart Data-optie van 500 MB.
Kan ik het getrouwheidsperiode met verbintenis wijzigen?
Het is niet mogelijk om de getrouwheidsperiode (24 maanden) op een Smart Data- of Smart Deal optie te wijzigen.
Echter, abonnement wijzigen is uiteraard mogelijk, onder bepaalde voorwaarden.
Met een smartphone: Je kan steeds kiezen voor een hoger tariefplan, maar ook voor een lager tariefplan dan je huidige. Je getrouwheidsperiode verandert niet.
Bijvoorbeeld: als je een Orange Mobile Medium-abonnement hebt, kan je overstappen naar Go Intense, of naar Orange Mobile Small of Large. Wat je ook kiest, je behoudt je getrouwheidsperiode.
Kan ik van toestel veranderen (abonnement met smartphone)?
Je kan steeds kiezen voor een andere toestel. Let wel op: als je dit wil doen voor het einde van je contract, wordt de restwaarde van je toestel aangerekend (bedrag dat je nog voor je smartphone dient te betalen).
Hoeveel bedraagt mijn restwaarde?
Je restwaarde bij de start van je looptijd (maand 0) is de oorspronkelijke verkoopprijs van je toestel verminderd met het bedrag dat je voor je toestel betaald hebt. Je kan deze restwaarde terugvinden in je Klantenzone .
Je kan tevens de restwaarde terugvinden op de webpagina's van de smartphones (zie restwaarde tabel).
Hoe stap ik over naar een herlaadkaart ?
Als je wil overstappen naar een herlaadkaart, of als de hierboven voorgestelde opties niet werken, neem contact op met onze klantendienst op het nummer 50005432 (gratis met je Orange-toestel), via 02 745 95 00 (met een ander toestel, lokaal tarief).