Menu

Use this environment for content changes

Warning: Please do not use this environment for content changes

Hulp & Support

Veelvoorkomende problemen bij het gebruik van Orange Mobile Serenity Plus

Waarom geeft mijn browser soms een blokkeerpagina weer in plaats van de blokkeerpagina van Orange Mobile Serenity Plus?

De beveiligde verbinding blokkeert altijd schadelijke of frauduleuze websites die je probeert te openen. Soms zie je echter eerst een blokkeringspagina in je internetbrowser, wat aangeeft dat de verbinding niet privé is.

Dit is normaal gedrag als gevolg van je browserinstellingen. Als je op geavanceerde instellingen klikt, zie je dat de website is geblokkeerd door je Orange Mobile Security Plus-oplossing.

 

DC1

 

Als je doorgaat en het schadelijke webadres probeert te openen, zal je nu de “Orange Mobile Serenity Plus” blokkeringspagina te zien krijgen. Maar dat is niet nodig, cyberbeveiliging zal dit soort websites altijd blokkeren zodat je beschermd bent.

 

DC1

Soms zie je ook voor het eerst een pagina die gevaarlijke sites blokkeert in je browser. Dit is ook normaal gedrag, omdat internetbrowsers soms hun eigen blokkeerpagina's voor dit soort websites weergeven.

 

DC1

 

Wat zijn de verschillen tussen de webcategorieblokkering die beschikbaar is in “Dashboard / Profielen beheren” en de applicatieblokkering die beschikbaar is in de applicatie voor ouderlijke bescherming “Orange Mobile Serenity Plus Child”?

Zoals vermeld in de beschrijving van de blokkering van webcategorieën die beschikbaar is in de optie “Profielen beheren”, beperkt dit alleen de toegang tot websites in de geselecteerde categorieën. Bijgevolg kan Mobile Serenity niet garanderen dat applicaties die tot deze categorieën behoren niet meer werken. Applicaties beheren verschillende protocollen voor elk van de functionaliteiten die ze hebben, dus de bescherming zal alleen het browsen op het web dat ze gebruiken kunnen blokkeren, maar niet andere functionaliteiten zoals messaging.

Dit geldt ook voor het blokkeren van webcategorieën die je configureert in het profiel van een kind, voor zowel studie- als nachturen.

Als je ervoor wilt zorgen dat een applicatie volledig wordt geblokkeerd, moet je dit doen via het webbeheerportaal. Ga in de sectie “Je profielen beheren” naar “Gekoppeld profiel van kind” en vervolgens naar het submenu “Geblokkeerde applicaties”. Je krijgt dan een lijst met applicaties die je volledig kunt blokkeren op het toestel waarop je de applicatie hebt geïnstalleerd.

Heeft deze pagina je verder geholpen?
Een beetje hulp nodig?

Nog meer mogelijkheden