Je oude operator opzeggen
De Easy Switch procedure
Orange zorgt voor alle formaliteiten om de overdracht van je internet- en TV- of internet-abonnement van je huidige operator naar onze diensten te verzekeren.
Meer info.
Zelf je oude operator opzeggen
Enkel wanneer je geen gebruik hebt gemaakt van Easy Switch moet je zelf je oude operator opzeggen. Voor een vlotte overgang raden we je aan om de diensten voor internet en tv of internet die je momenteel bij je andere leverancier hebt te behouden tot je Orange-diensten geactiveerd zijn.
Wanneer je je contract bij je oude operator zelf wil opzeggen, raden we aan om je abonnement schriftelijk stop te zetten. Vermeld altijd de opzegdatum.
Belangrijk
Controleer altijd eerst de voorwaarden van je contract bij je huidige operator. Ga na...
- of er een opzegtermijn is voorzien.
- of je een opzegvergoeding moet betalen: de meeste contracten hebben een duur van mistens 12 maanden. Dit is vaak het geval indien: er een toestel (smartphone, tv, laptop, tablet, …) verbonden is aan je contract voor je telecomdiensten of als je hebt genoten van een korting of promotie.
- of je toestellen (tv-decoder, modem,…) die deel uitmaken van je contract moet terugbezorgen.
- of je gsm-abonnement(en) deel is/zijn van je telecom-pack bij je huidige operator (Telenet Wigo, Proximus Minimus, Proximus Tuttimus, VOO One,…
Opgelet
- Opnames van programma’s kunnen niet worden overgedragen van de ene operator naar een andere.
- Als je je mailadres nog 18 maanden en/of je webruimte nog 6 maanden wil houden, moet je dat aanvragen bij je oude operator. Orange biedt geen e-mailadres aan.
- Vóór je je abonnement opzegt, vergeet niet een back-up te nemen van de bestanden die je in de cloud van je oude operator hebt opgeslagen.