Hulp & Support
Het installeren van de tv-decoder
Onderstaande informatie is bedoeld voor klanten die zelf een bijkomende tv-decoder installeren.
De tv-decoder werkt niet
- Controleer of de tv-decoder aanstaat: lampje status-indicator is groen, rood is stand-by.
- Controleer of alle kabels goed zijn aangesloten.
- Verwijder de stekker van je tv-decoder uit het stopcontact, wacht een minuutje en steek de stekker terug in.
Start je decoder opnieuw op. - Blijft het probleem aanhouden? Bel ons op 5000 optie [4][4].
Er is geen tv-signaal
- Controleer of alle kabels goed zijn aangesloten, vooral de coaxkabel tussen de tv-decoder (RF IN) en de muuraansluiting.
- Verwijder de stekker van je tv-decoder uit het stopcontact, wacht een minuutje en steek de stekker terug in.
Start je decoder opnieuw op. - Indien het internet functioneert, probeer dan om opnieuw het zoeken van de zenders op te starten. Ga naar Menu > Instellingen > Techniek > Zenders zoeken en start de wizard.
- Blijft het probleem aanhouden? Bel ons op 5000 optie [4][4].
De zenders zijn niet toegankelijk
- Zwart scherm met groen hand op enkele zenders: het is een lokale zender die slechts in bepaalde regio's toegankelijk is.
- Zwart scherm met groen hand op alle of de meeste zenders: in dat geval gaat het om een activeringsprobleem van je tv-rechten. Je neemt best telefonisch contact met onze klantendienst op het nummer 5000 optie [4][4].
Geen afbeeldingen zichtbaar in de tv-gids
Je tv-decoder is wellicht niet verbonden met het internet. Je kan de status nakijken in Menu > Instellingen > Technisch > Netwerk > Controleer internetverbinding.
- Indien de status “niet verbonden” aangeeft, controleer dan of de Ethernet/UTP-kabel overal goed is aangesloten.
- Gebruik je wifi, controleer dan met je smartphone of laptop of dit goed werkt in de buurt van de tv-decoder. Indien nodig kan je gebruik maken van een powerline adapter om het wifibereik te versterken of verbind je de tv-decoder met de modem via een Ethernet/UTP-kabel.
- Je kan de verbinding opnieuw instellen via Menu > Instellingen > Technisch > Netwerk > Netwerkverbinding wizard.
- Blijft het probleem aanhouden? Bel ons op 5000 optie [4][4].
Het beeld is van slechte kwaliteit
- Controleer of alle kabels goed zijn aangesloten, vooral de coaxkabel tussen de tv-decoder (RF IN) en de muuraansluiting.
- Je kan de kwaliteit van het signaal controleren via Menu > Instellingen > Technisch > Signaal info. Duidt de status op een niet-conform signaal, neem dan telefonisch contact met onze Klantendienst op het nummer 5000 optie [4][4].
Een beetje hulp nodig?